09 Сәу 2021
Кәсіби бағдар

Мамандықтың бәрі жақсы, қалауыңша таңдап ал!!!

Сағыз орта мектебінде 9 класс  класс оқушыларына «Мамандықтың бәрі жақсы, қалауыңша таңдап ал!!!» атты психологиялық тренинг сабағы жүргізілгендігі туралы

 

Анықтама

Мерзімі: 11.02.2021 жыл

Мақсаты: жеке тұлғаның кәсіптік мамандықтарға деген ынта-ықыластарын анықтау. Кәсіптік бағдар-беру. Оқушыларға мамандық таңдаудағы жауапкершілікті қалыптастыру. Өзін-өзі тану аймағын кеңейту.

Қатысқан оқушы саны - 19 оқушы.

Жүргізілу барысы:

 «Мамандықтың бәрі жақсы» тренингі

Тренинг мақсаты: Оқушылар мамандық түрлерін, олардың атқаратын қызметтерін, адамға пайдасын, жақсы жақтарын талдап, саралауға үйреніп, меңгереді.

Жүргізілу барысы: 10 оқушыны ортаға шығарып, олардың қолына бір-бір парақтан беріп, алдында тұрған оқушының арқасына сүйеніп парақта жазылған мамандық бойынша, сол мамандықтың жақсы жақтарын, сол мамандық жайлы мағлұмат жазу

Нәтижесі: Жаңа мамандық түрлерімен танысты және олардың өміріміздегі орнын айқындайды.

«Мамандық сыры» тренингі

Тренинг мақсаты: Оқушылардың көзбен көруін және ым-ишараларын, диаспарантты рецепторларын дамытуға бағытталған тренинг.

Жүргізілу барысы: 2-2-ден оқушыларды кезегімен шығарып, бір оқушыға құлаққап (наушник) беріп, екінші оқушыға таратпаны (карточка, мамандық аттары жазылған) таратып ойнатылады.

Нәтижесі: Абстракциялық ойлау қабілеттері дамиды.

«Қойма (бункер)» тренингі

Тренинг мақсаты: Оқушыларға мамандық таңдауда олардың негізгі түрлері, классификациясы белгілері, мамандық тобы, таңдау әдістері туралы білімдерін, түсініктерін кеңейте отырып, мамандықтарға деген ынта – ықыласын, қызығушылықтарын арттыру.

Жүргізілу барысы: 9 оқушыны ортаға дөңгелек үстелге шақырып, қолдарына парақша таратып, сол парақ бойынша өзін бункерден шығу жолдарын қарастыру қажет. Шарты: Бункер жер астында орналасқан. Бункерден тек 4 адам ғана шығады.

  1. АСҚАР СҰЛТАН---Мен-военный (әскери) адаммын. Мен тәртіпті ұстаған және сіздерге дұрыс бағдар беріп, жол көрсетеін адамның бірі мен. Сол үшін осы қоймадан сіздерді алып шығатын адамның бірден-бірі мен. Сол үшін маған дауыс беріңіздер.
    2.  
    БОЛАТБЕК ІҢКӘР---  Мен – дәрігермін. Сіздер осы қойнаудан шығамын дегенге дейін алдарыңызда бірнеше кедергілер келіп, жарақат алуыңыз мүмкін. Сол кезде жараңызды таңып, алғашқы көмекті беретін адамыңыз мен. Сол үшін мені таңдаңыздар.
    3.  БИСЕН ТОҒЖАН---  Мен – журналистпін. Бункерден шыққаннан кейін, сіздер жайлы, елдің жасынан, кәрісіне дейін жүректі тебірентер мақала жазып, атақ-абыройларыңызды шығаратын мен боламын. Сол үшін мені таңдаңыздар.
    4.  ҚЫЛЫШБАЙ АЙНА  Мен – тігіншімін. Осы бункерден қанша жылда шығатынымыз белгісіз. Сол себепті, жыртылған киімдеріңізді жамап, тігіп беретін адамдарыңыз менмін. Мені таңдаңыздар.
    5.  МҰРАТ МАНСҰР---  Мен – бизнесменмін. Жер бетіне шыққаннан кейінгі өмірлеріңізді ойлаңыздар. Мені таңдасаңыздар, материалдық жағынан жер бетінде көмектесемін.
    6.  
    БАҚБЕРГЕНОВА АЯУЛЫМ---  Мен – мұғаліммін. Жер бетіне шыққанда сіздердің балаларыңызға саналы тәрбие, сапалы білім беремін. Мені таңдаңыздар.
    7.  САҒИДОЛЛА САРА---  Мен – аспазшымын. Мен сіздерге осы бункерден шығамын дегенге дейін тамақ әзірлеп, күш-қуаттарыңызды арттырамын. Мені таңдаңыздар.
    8.  БАЗАРХАН ЕРТАРҒЫН---  Мен – заңгермін. Жер бетіне шыққанда заң жағынан сіздерге көмектесемін.
    9.  АМАНДЫҚ БЕКНҰР---  Мен – археологпын. Мені таңдасаңыздар өкінбейсіздер. Зерттеу жұмыстарына сүйене отырып, тез бункерден шығу жолын қарастырамын.

 

Нәтижесі: Ортаға оқушылар шығып, өз ойларын ашық жеткізе білді. Әрбір оқушы өз мамандығын қорғап, басқа мамандыққа сыйлата білуге үйренеді.

 

 «Менің таңдауым осы» тренингі

Тренинг мақсаты: оқушыларға болашақ мамандық және оқу бағдарын таңдауда көмектесу, мамандық әлемі және оның ерекшеліктері туралы дүниетанымын кеңейту.

Жүргізілу барысы: ортада тұрған орындықтардың үстіндегі сұрақтарға жауап беру қажет. Ол сұрақтарға жауап беру үшін, сол орындықты таңдап, артына тұру қажет.

-    Кім дамыған аймақта жұмыс жасағысы келеді?---ЕЛУБАЙ
-    Кім көп ақша тапқысы келеді?--- РАСУЛ
-    Кім мемлекеттік мекемеде жұмыс жасағысы келеді?--- БЕКСҰЛТАН
-    Кім жұмыс жасағысы келмейді?---
-    Кім ата-анасының жолын жалғастырғысы келеді?--- АЯУЛЫМ
-    Кім бастық болғысы келеді?---ГҮЛДАНАЙ
-    Кім атақты болғысы келеді?---ТЕМІРЛАН

 

Нәтижесі: өз қалаулары бойынша мамандықты дұрыс таңдай білуге, мақсат қоя білуге икемділіктерін қалыптастырады. Сұраққа жауап беріп, сонымен қатар, неліктен бұлай жауап бергендігіне тоқталып өтті.

       Қорытынды сөз: Мамандықты дұрыс таңдау - табысты өмірдің кілті. Сондықтан сіздерге мамандық таңдау жолында адаспай, өмірден өз орындарыңызды тауып, дүниенің бір кірпіші болып қалануларыңызға шын жүректен тілектеспіз

Көк жүзіне алаулы,
Міндет емес ай болу.
Ең бастысы қалаулы,
Кәсібіңе сай болу!

Ең қиын мамандық - адам боп қалу» демекші мамандық таңдауда адаспай, адамдық биіктен аласармай, жақсы азамат болуларыңа тілектеспін.

«Мамандықтың бәрі жақсы, қалауыңша таңдап ал!» атты тренинг-сабағымыз аяқталды.

Қорытынды: өз қалаулары бойынша мамандықты дұрыс таңдай білуге, мақсат қоя білуге икемділіктерін байқап көрді, сонымен қатар, абстракциялық ойлау қабілеттерін дамытып, мамандық туралы түсініктерінің молая түскенін, мамандықтар туралы көптеген мағлұматтар алып, оның өміріміздегі атқаратын рөлін терең түсінгендіктерін айтып өтті.

Ұсыныс: мамандыққа қызығушылқтарын арттыру, өз бетімен мамандық таңдауға, шешім қабылдауға қабілеттіліктерін арттыруға жұмыстану.

 

 

Мектеп психологі: Аралбай.Т.С

 

Сағыз орта мектебінде 11 класс  класс оқушыларына «Біз мамандықтар әлеміндеміз...!!!» атты психологиялық тренинг сабағы жүргізілгендігі туралы

 

Анықтама

Мерзімі: 03.03.2021 жыл

Қатысқан оқушы саны - 16 оқушы.

     Мақсаты: мамандық әлемінен ақпараттар алу, қазіргі заманның тапшы мамандықтарын көрсетіп, сол бағытқа қарай бағыттау, өз пікірін еркін айтып, өзгенің пікірін сыйлай білуге, жүйелі ойлауға баулу, оқушыларды терең білім алу жолында үздіксіз еңбектенуде еңбекқорлыққа тәрбиелеу.

 

  1. "Көңіл-күй неге ұқсайды?" жаттығуы.

Мақсаты:  Оқушылардың эмоционалдық жай-күйін анықтау.
Жаттығу барысы. Ойынға қатысушылар олардың бүгінгі көңіл-күйінің қандай табиғи құбылыс немесе ауа райына ұқсайтындығын кезек-кезек айтады. Салыстыруды ересектердің бірінің бастағаны жақсы: "Менің көңіл-күйім байыпты көгілдір аспандағы ақ мамық бұлттарға ұқсас, ал сенің?"

 Ойын шеңберде өткізіледі. Ересек біреу барлық топтың дәл бүгінгі көңіл-күйі қандай екенін қорытады: мұңды, көңілді, күлкілі, ашулы және т. б. Балалардың жауаптарын интерпретациялау кезіндеестеріңізде болсынжаман ауа райы, суық, жаңбыр, бұлыңғыр аспан, агрессивті элементтер эмоционалдық қиыншылықтардың бар екенін куәландырады.

Нәтижесінде: оқушылар шеңбер бойында тұрып, бүгінгі  көңіл күйінің қандай табиғи құбылыс немесе ауа райына ұқсайтындығын әдемі сөз тіркестерімен жеткізе білді. Жауап берілмей шектетіліп қалған оқушы болған жоқ, сонымен қатар, эмоционалдық қиыншылықтары бар балалар болмады.

  • «Біз мамандықтар әлеміндеміз»... Коллаж жасау.

Мақсаты: мамандық әлемінен ақпараттар алу, қазіргі заманның тапшы мамандықтарын көрсетіп, сол бағытқа қарай бағыттау, өз пікірін еркін айтып, өзгенің пікірін сыйлай білуге, жүйелі ойлауға баулу

Нұсқау: Оқушыларға ақ плакаттар, түрлі бейнедегі суреттер, журналдар, маркерлер, желім, қайшы,  түрлі-түсті бояулар беріледі, солар арқылы мамандықтар әлеміне коллаж жасау. Коллаж жасап болған соң топ болып қорғау, ол мамандықтарды құрастырудағы мақсаттарымен түсіндіріп өту.

Нәтижесінде: оқушылар өздеріне берілген тапсырманы мұқият орындап, әдемі тақырыпқа сай коллаж жұмысын көрсете білді. Сонымен қатар топ мүшелері коллажды жасап қана қоймай, ортаға барлығы дерлік шығып, әрбір плакатта бейнеленген суреттердің мағынасын ашып, түсінік беріп өтті.

  1. Үй, адам, жер сілкінісі” сергіту жаттығуы...
    Мақсаты: Сергіту арқылы еркін әрекет етуге үйрену
    Жүргізуші “Үй” дегенде екі адам бірігіп, шатыр құрады. “Адам” дегенде екі адам бірігіп, ортасына адам кіреді. “Жер сілкінісі” дегенде бейтарап болып жүреді. Қалып қалған адам жүргізуші болады.

Нәтижесінде: ұзақ уақыттық коллаж жұмысынан соң оқушыларды сергітіп алуды жөн көрдік. Жаттығу арқылы оқушылар бойлары сергіп, өте керемет әсерде болғандарын айтып өтті. Еркін түрде әрекет ету арқылы сергіту жаттығуын керемет аяқтады.

Қорытынды: Оқушылардың эмоционалдық жай-күйлері анықталды. Мамандықтар әлемінен екі топ бір-біріне ақпараттар берді, қазіргі заманның тапшы мамандықтарын көрсетіп, сол бағытқа қарай жұмыстану, сол мамандықты кеңейту, ауылдық жерлерде ашуға болатын түрлі кәсіп түрлерінен мысалдар келтіріп,  өз пікірлерін еркін айтып, өзгенің пікірін сыйлайға, жүйелі ойлауға дағдыланды.

Ұсыныс: мамандық таңдауда жауапкершілікті қалыптастыру, оқушыларға мамандықтың түрлері, олардың адам өміріндегі маңызы туралы түсінік бере отырып, өз бейіміне сәйкес мамандық таңдай білуіне ықпал жасау, кәсіби бағдар беру.

 

 

Мектеп психологі: Аралбай.Т.С

Пайдалы ақпараттық ресурстар